autor: Zuzanna Jastrzębska-Krajewska, muz. Miłosz Konarski
Tego jeszcze nie było! Absolutna nowość w podejściu do edukacji matematycznej dzieci!
***
Matematyka i muzyka są jak siostry... Zarówno nauczyciele, jak i rodzice, słysząc to sformułowanie, zastanawiają się, gdzie konkretnie są te siostrzane związki i co z tego wynika dla efektywnej edukacji dzieci. Matematyka uznawana jest przecież za postrach – naukę dla wybranych, przed którą należy mieć dystans, muzyka natomiast rzadko kojarzona jest w ogóle z nauką, ponieważ bezpośrednio wpływa na nasze emocje: pomaga w ich przeżywaniu i umila czas.
Jednak pomimo że w obiegowych opiniach wydają się one odległymi wyspami, są sobie jako nauki niezwykle bliskie, co udowadnia niniejsza publikacja. Powstała ona na gruncie Dziecięcej matematyki® autorstwa prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej, a skupiając się na praktyce pedagogicznej, daje czytelnikowi konkretny przepis na zabawy umuzykalniające, które wspomogą dzieci w kształtowaniu pojęć matematycznych.
RUCH + MUZYKA = MATEMATYKA
Wspomaganie rozwoju i wychowanie małych dzieci
E. Gruszczyk-Kolczyńska, E. Zielińska, Z. Jastrzębska-Krajewska, A. Mikler-Chwastek, M. Plandowska, B. Rola
Rozdział autorstwa Z. Jastrzębska-Krajewska:
19. Stymulowanie muzyką rozwoju umysłowego maluchów. 19.1. Krótko o rozwoju uzdolnień muzycznych małych dzieci i o muzyce stymulującej ich aktywność ruchową. 19.2. Słuchanie muzyki przez maluchy w domu, żłobku i przedszkolu. 19.3. Muzykowanie, śpiewanie piosenek i zabawy ruchowe dla maluchów, stymulowanie muzyk,ą ich rozwoju psychoruchowego. Wzorce zajęć.